Ciąża – co jeść w pierwszym trymestrze?

Ciąża jest niesamowicie wymagającym okresem dla kobiety, choć jeśli przebiega prawidłowo ciężarna może być aktywna zawodowo i fizycznie prawie do samego rozwiązania. Jednakże, niezwykle istotnym czynnikiem w trakcie przebiegu całego procesu jest odżywianie się – które ma ogromne znaczenie dla rozwoju dziecka jak i jego zdrowia.

Produkty bogate w minerały i witaminy podstawą w trakcie ciąży

Tłuszcze, a ciążaNiezmiernie znaczące dla właściwego przebiegu ciąży, jak i rozwoju kobiety i dziecka w trakcie jej są wszelkie składniki budulcowe – czyli te pozwalające na budowę kości, mięśni oraz innych niezbędnych części organizmu ludzkiego. W ich skład wchodzi, przede wszystkim, pełnowartościowe białko, witaminy z grupy B (które pomagają w budowie komórek nerwowych) oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Ważną rolę odgrywają także tłuszcze jako podstawowe źródło energii. Codzienne menu w diecie powinno być także pełne warzyw i owoców, a także produktów bogatych w jod – podczas ciąży zapotrzebowanie na niego wzrasta bowiem dwukrotnie. Jego duże ilości znajdują się w mleku oraz soli jodowanej. Istotne będzie także spożywanie tłustych ryb morskich oraz orzechów włoskich, które zapewnią nam odpowiedni poziom wartościowych witamin.

Pierwszy trymestr ciąży – na jakim jedzeniu się skupić?

Pierwszy trymestr ciąży jest zaledwie początkiem całego skomplikowanego procesu, jednak już wtedy powinnyśmy zadbać o odpowiednie i staranne odżywianie – nie tylko pod względem zdrowych produktów, ale i tych najbardziej bogatych w minerały, witaminy oraz białko. Rozpoczęcie odpowiedniego procesu odżywiania jest o tyle trudne w pierwszym trymestrze, iż dopiero zaznajamiamy się z wszystkimi działaniami. To jest, dieta ta nie różni się zbytnio od tej której powinnyśmy przestrzegać w dalszych miesiącach, jednak to właśnie teraz poznać musimy co jeść, w jaki sposób gotować aby zachować jak najwięcej witamin oraz co jest dla nas najważniejsze.

Cały proces zmiany jaki musi mieć miejsce w pierwszym trymestrze powoduje, iż dochodzi do niemałej rewolucji w naszym życiu – w kwestii odżywiania. Poza tym pierwsze miesiące ciąży są ciężkie do zachowania odpowiedniej diety, gdyż to wtedy występują najbardziej intensywne nudności, wymioty oraz senność, które rozregulowują stały tryb dnia. W tym okresie nasza dieta oparta powinna być głównie na produktach zbożowych, rybach, warzywach i owocach, nabiale, mięsie oraz ziarnach – oczywiście, nie wymagajmy od siebie, aby spożywać te produkty, których nie lubimy. Pamiętajmy jednak, że podczas ciąży nie raz zaskoczą nas nasze wybory jedzeniowe. Poza tym, spożywanie dużej ilości płynów jest jednym z bardziej istotnych działań – woda niegazowana, soki naturalne czy mleko powinny być podstawą.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*